۳ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۵۰

نصری:

15 هزار نفر در بخش حمل و نقل خراسان جنوبی فعالیت می کنند

15 هزار نفر در بخش حمل و نقل خراسان جنوبی فعالیت می کنند

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی از اشتغال مستقیم 15 هزار نفر در بخش حمل و نقل استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم نصری ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل استان، اظهارداشت: بخش حمل و نقل سهم بسزایی از ایجاد اشتغال در استان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هشت هزار و 400 راننده در بخش کالا و مسافر در پایانه های استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های خراسان جنوبی از وجود پنج هزار و 820 دستگاه ناوگان عمومی در استان خبر داد و گفت: عمر ناوگان عمومی در استان بالا است و نیازمند نوسازی ناوگان است.

وی همچنین به در دست احداث بودن مرز ماهیرود در این استان اشاره کرد و عنوان کرد: سالن تجاری و محوطه سازی این طرح در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

نصری با اشاره به اینکه صادارت 250 هزارتن کالای استان تنها از مرز ماهیرود انجام می شود، افزود: این پایانه تاثیر بسزایی دررونق اقتصادی استان دارد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از پایانه مرزی ماهیرود 70 درصد ترانزیت فراه افغانستان به این استان می رسد که موجب توسعه پایدار خواهد شد.

نصری از استاندارخراسان جنوبی خواست: تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده برای توسعه تولیدات داخلی استان از جمله سیمان، کاشی، فولاد و... پیگیری شود.

وی خواستارارائه طرح های راهداری به کارگروه استانی شد و گفت: هم اکنون عمر متوسط ناوگان سه سال است، که باید ناوگان عمومی در استان نوسازی شود.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های خراسان جنوبی قیمت نرخ حمل کالا در سطح کشور را هر تن در کیلومتر 421 ریال اعلام کرد و گفت: این نرخ در خراسان جنوبی 282 ریال بوده و موجب بی رغبتی رانندگان شده است.

کد خبر 1773688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha